stabliss

Stabliss

Pokonaj epidemię XXI wieku – dowiedz się, jak prosto i skutecznie opanować stres

Czy wiesz, że badacze za podstawowy problem ludzkości w XXI wieku uznają stres? Życie w nowoczesnym społeczeństwie generuje olbrzymią liczbę sytuacji, stanowiących dla człowieka źródło stresu – to znak rozpoznawczy naszych czasów, coś niespotykanego w dotychczasowej historii ludzkości.

Szybki oddech, przyśpieszone bicie serca, doskonale znany Ci ucisk w żołądku, niepokój, lęk, problemy z koncentracją – w ten sposób Twój organizm i Twój umysł reagują na wystąpienie stresującej Cię sytuacji. Stres krótkotrwały działa na Ciebie mobilizująco – długotrwale utrzymujące się napięcie może mieć jednak poważne konsekwencje Jakkolwiek czynników wywołujących stres nie jesteś w stanie uniknąć, możesz nauczyć się żyć ze stresem i panować nad nim. Kliknij i poznaj prosty oraz skuteczny sposób na opanowanie stresu.

Zanim będziesz w stanie opanować stres, musisz dowiedzieć się,
z czym masz do czynienia

Stres to ogólna reakcja organizmu, która pojawia się w odpowiedzi na działanie tzw. stresorów – różnego rodzaju czynników, zakłócających psychiczną lub fizyczną równowagę w Twoim ciele.

Stres pojawia się automatycznie, natychmiast po zidentyfikowaniu przez Twoje ciało obecności stresora. W efekcie, Twoje ciało uruchamia różnego rodzaju mechanizmy, mobilizujące Cię do działania i wywołujące zmiany w Twoim organizmie oraz Twoim zachowaniu i myśleniu.

Jako pierwszy, na stres odpowiada Twój organizm – reakcja fizjologiczna Twojego ciała jest automatyczna i nie jesteś w stanie jej kontrolować

Oddychanie staje się szybkie i płytkie, Twoje serce zaczyna szybciej pompować krew, naczynia krwionośne się zwężają, rośnie ciśnienie krwi, rozszerzają się źrenice, wydziela się adrenalina oraz różne inne hormony. Pojawia się doskonale Ci znany ucisk żołądka. Część funkcji Twojego organizmu, tych o drugorzędnym znaczeniu, np. trawienie, zostaje zwolniona lub całkowicie wstrzymana.

Reakcja Twojego umysłu pojawia się jako druga i jej siła zależy od Twoich umiejętności radzenia sobie ze stresem

Kiwasz się, bębnisz palcami, obgryzasz paznokcie. Zaczynasz więcej jeść, pić. Sięgasz po papierosa lub kieliszek mocnego alkoholu. Odczuwać zaczynasz napięcie psychiczne, niepokój, lęk, zaczynasz cierpień na bezsenność, miewasz wahania nastroju. Stres ogranicza Twoją sprawność intelektualną, wpływa ujemnie na pamięć i zdolność koncentracji.

Stres krótkotrwały mobilizuje Cię do działania – jego długotrwałe utrzymywanie się powoduje jednak trwałe i bardzo poważne konsekwencje dla Twojego zdrowia fizycznego i psychicznego

Przejściowy stres stanowi dla Ciebie źródło energii do działania i może Ci pomóc w osiągnięciu rozmaitych, mniej lub bardziej wymagających celów.

Jeżeli jednak obecność czynnika wywołującego stres utrzymuje się lub jeżeli wystawiasz się na działanie coraz to nowych stresorów, Twój stres nabiera charakteru długotrwałego i wywołuje trwałe, bardzo poważne konsekwencje.

Przede wszystkim, długotrwały stres ma negatywy wpływ na Twoje zdrowie. Badania naukowe dowodzą, że stres w sposób istotny obniża odporność Twojego organizmu i jest bezpośrednią przyczyną wielu groźnych chorób cywilizacyjnych, takich jak choroby serca, nadciśnienie, udary mózgu, czy nowotwory.

Poza tym, utrzymujący się długotrwale stres powoduje różnego rodzaju zaburzenia psychiczne, takie jak nerwice i depresje, przyczynia się również do powstawania różnego rodzaju patologii społecznych, na przykład przemocy w rodzinie.

Nie jesteś w stanie wyeliminować stresu ze swojego życia – możesz jednak zacząć go kontrolować

Wszystkich czynników powodujących stres prawdopodobnie nie jesteś w stanie wyeliminować ze swojego życia – pomyśl jednak, jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby ktoś dał Ci możliwość kontrolowania stresu.

Koniec z drażniącym uciskiem żołądka, nerwowymi ruchami rąk, niepokojem i lękiem – wyobraź sobie, że w obliczu każdej stresującej sytuacji pozostajesz spokojny i opanowany. Kontrolując stres, jesteś w stanie poradzić sobie z każdym wyzwaniem.

Przyczyną stresu może być w zasadzie wszystko – nawet wydarzenia pozytywne mogą wywoływać stres, ponieważ wymagają zmiany trybu życia

Czynnikiem wywołującym stres, czyli tzw. stresorem, może być w zasadzie każde wydarzenie w naszym życiu – zarówno negatywne, jak i pozytywne. Wiele zależy tutaj od Twojego wieku i płci.

Jeżeli jesteś osobą młodą, głównymi czynnikami, wywołującymi stres są niepewność odnośnie przyszłości, nieustanne zmiany w życiu oraz wysokie tempo życia. Konieczność osiągania najlepszych wyników w szkole i na studiach, poszukiwanie pierwszej pracy, wyprowadzka z domu rodzinnego, zawarcie związku małżeńskiego – każde z tych wydarzeń może spowodować poważne zaburzenie równowagi Twojego organizmu. Kliknij i dowiedz się, jak opanować stres przed trzydziestką.

Zupełnie inne czynniki wywołujące stres występują w wieku dojrzałym – tutaj decydującą rolę zaczyna odgrywać Twoja płeć.

Jeżeli jesteś dojrzałą kobietą, przyczyny Twojego stresu to przede wszystkim czynniki wewnętrzne. Ciąża i późniejszy strach o przyszłość dzieci to stresory znajdujące się wysoko na tzw. skali stresu – liście czynników wywołujących silny stres, przygotowanej przez zespół amerykańskich badaczy. Badania dowodzą również, że wiele dojrzałych kobiet doświadcza długotrwałego stresu w okresie menopauzy, co jest związane z przemianami, zachodzącymi w tym czasie w ich organizmach. Kliknij i dowiedz się, jak opanować stres po trzydziestce.


Jeżeli jesteś dojrzałym mężczyzną, większość stresorów, na działanie których jesteś wystawiony, to czynniki o charakterze zewnętrznym. Przykładami bardzo silnych stresorów zewnętrznych są ciężka i wyczerpująca praca oraz powodowane przez nią problemy z życiem seksualnym. Wielu mężczyzn bardzo źle znosi także przejście na emeryturę, ponieważ wydarzenie to wymusza na nich diametralną zmianę trybu życia. Kliknij i dowiedz się, jak opakować stres po trzydziestce..

Prowadzisz aptekę lub drogerię? Chciałbyś sprzedawać nasz produkt? Skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@stabliss.pl